Conserveringswerkzaamheden interieur Paterskerk

Tijdens een inspectie van de Paterskerk is door de firma Protekta uit Gemert vastgesteld dat in het interieur van de monumentale paterskerk sporen van houtaantastende insecten aanwezig zijn 다운로드. Op verschillende plaatsen zijn actieve en oudere sporen van houtwormen en van de bonte knaagkever aangetroffen. Op korte termijn dient er een behandeling uitgevoerd te worden 아프리카 영상 다운로드.

De gelakte/gebeitste interieurstukken kunnen niet voorzien worden van een gewone oppervlaktebehandeling maar hiervoor dient een speciale tent-constructie gebouwd te worden en dient een warmtebehandeling uitgevoerd te worden 유 덩키 다운로드. Andere delen van het interieur zijn wel met een oppervlaktebehandeling te behandelen. De kosten voor de behandeling zijn nog niet bekend.

Houtrot Paterskerk

In het koor (kapel) van de paterskerk een aantal lampen stuk 다운로드. Deze kapel wordt dagelijks ’s ochtends en ’s avonds gebruikt door de minderbroeders Franciscanen, de Zusters van de sociëteit van het Heilig Hart en bewoners van Zorgcentrum Hieronymus 윈도우 7 32 비트 다운로드. Vanwege de huidige wetgeving zijn de lampen niet vervangbaar -uitfasering gloeilampen- maar zou er een compleet nieuwe verlichting moeten komen. Een compleet nieuwe verlichting is begroot op ca 다운로드. 12.000 euro excl. arbeidsloon.

Ook is het monumentale mechanische uurwerk in het koor van de Paterskerk toe aan een revisie. Deze klok werd in 1905 door de firma Eijsbouts gefabriceerd en werkt niet meer 다운로드. Alleen de renovatie van dit uurwerk gaat al 5.555,- euro kosten.

Eind september komt het bestuur bijelkaar om de situatie te bespreken.

(6 september 2010) alcohol 120 다운로드.