Waar is de plafondschildering?

Onderstaande tekening uit 1642 is afkomstig uit het archief van de prinsen van Chimay-Caraman, thans in het rijksarchief in Mons (Henegouwen) 다운로드. De tekening is gemaakt ten behoeve van een proces tussen prinses Magdalena van Chimay, vrouwe van Weert en vermoedelijk het Hof van Gelre te Roermond ida pro 5.2.

plafondschildering

De wapenschilden van de stad Weert en de familie van Horne met daartussen jaartal 1532 waren (of zijn als ze zijn overgekalkt) te vinden op het gewelf direct voor de ingang van het koor 이별택시 다운로드. Tot nu toe is alleen bekend dat in 1526 de bisschop van Luik toestemming gaf de vergrote kerk met zes altaren te consacreren (Zie: Van Wely, 26). Deze schildering betekent dat zowel Weert als Jan, graaf van Horne de stichters kunnen zijn van dit nieuwe gedeelte of verandering van de kerk 다운로드. Maar dit is of lijkt tegenstrijdig met het jaartal 1526.(E. Haanen).